.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وکلای مردم مازندران در مجلس دهم/
معرفی 10 + 4 مرد بهارستانی مازندران در زمستان سیاسی + تصاویر
شمال نیوز : انتخابات مجلس دهم با معرفی منتخبان از سوی مجریان انتخابات به پایان رسید و تبرستانی‌ها 10 نفر از نامزدها را به عنوان منتخب راهی مجلس کردند که دو نماینده دیگر باید در کورس با یک رقیب راهی بهارستان شوند.....

شمال نیوز : انتخابات مجلس دهم با معرفی منتخبان از سوی مجریان انتخابات به پایان رسید و تبرستانی‌ها 10 نفر از نامزدها را به عنوان منتخب راهی مجلس کردند که دو نماینده دیگر باید در کورس با یک رقیب راهی بهارستان شوند.

از روزهای نخست انتخابات حدود 305 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مازندران ثبت‌نام کردند که در روند تأییدصلاحیت‌ها و انصرافی‌ها 143 نفر کاهش پیدا کردند و این تعداد کاندیداها برای تصاحب 12 کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت پرداختند.

واجدان شرایط این دوره از انتخابات در مازندران 2 میلیون و 235 هزار و 638 نفر بوده بودند که 112 هزار و 43 نفر آنها را رأی‌اولی‌ها تشکیل می‌دادند و با مشارکت 73.10 درصدی حماسه‌ای جاویدان از خود بر جای گذاشتند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مازندران با شمارش آرا در 3 هزار و 45 شعبه اخذ رأی به پایان رسید و 10 نماینده در مرحله اول راهی بهارستان شدند.


عبدالله رضیان

در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، عبدالله رضیان که در لیست جبهه اصلاح‌طلبان قرار داشت، با 62 هزار و 192 رأی منتخب اول مردم در پنج شهرستان مازندران شد، بر یکی از کرسی‌های مجلس تکیه زد.

رضیان یکی از چهره‌های نام‌آشنای عرصه دستگاه قضا به‌شمار می‌رود که در کارنامه خود سوابق اجرایی و حقوقی زیادی در شهرستان‌های مازندران و معاونت اداره‌کل بازرسی استان دارد.


سیدعلی ادیانی


کمال علیپور

در این حوزه انتخابیه سیدعلی ادیانی با 47 هزار و 203 رأی و کمال علیپور با 46 هزار و 512 رأی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند که با یکدیگر برای تصاحب یکی از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم به رقابت می‌پردازند.


شمس‌الله شریعت‌نژاد

در حوزه انتخابیه تنکابن، عباس‎آباد و رامسر شمس‎الله شریعت‎نژاد که در لیست اصلاح‌طلبان قرار داشت با 46 هزار و 527 رأی توانست برای دومین مرتبه راهی بهارستان شود.

شریعت‌نژاد که در مجلس نهم عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بود، در این حوزه انتخابیه توانست با کسب 34.4 درصد آرا و همچنین با دو برابر مجموع آرای داوطلب دوم به‌صورت قاطع بر کرسی مجلس شورای اسلامی تکیه زند.


عزت‌الله یوسفیان‌ملا

عزت‌الله یوسفیان‌ملا که متمایل به اصولگراست، با 84 هزار و 453 رأی از حوزه انتخابیه آمل توانست برای چهار دوره متوالی راهی مجلس شورای اسلامی شود.

وی در مجلس هفتم، هشتم و نهم عضو دائم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و مبارزه با مفاسد اقتصادی بود.

یوسفیان‌ملا پیش‌تر مدیرکل دبیرخانه قوه قضائیه و نایب رئیس کمیسیون نظارت بر مجلس را بر عهده داشت که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آمل قاطعانه از مردم رأی اعتماد گرفت و باید برای شانزدهمین سال متوالی بر کرسی مجلس تکیه زند.


علی‌محمد شاعری

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه علی‌محمد شاعری که سابقه اصولگرایی دارد با اخذ 70 هزار و 403 رأی به‌عنوان منتخب مردم سه شهر مازندران راهی بهارستان شد.

شاعری منتخب مردم بهشهر، گلوگاه و نکا سابقه مدیریتی بسیاری در کارنامه خود دارد که می‌توان به استانداری گلستان و معاون سازمان محیط زیست کشور اشاره کرد که برای نخستین‌بار حضور در مجلس شورای اسلامی را تجربه می‌کند.


قاسم احمدی‌لاشکی

در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت از مجموع 118 هزار و 29 رأی، قاسم احمد‌ی‌لاشکی با اخذ 39 هزار و 986 رأی به‌عنوان نفر اول در این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

وی که خود را مستقل و متمایل به اصولگرا معرفی کرد، برای دومین مرتبه یکی از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی را تصاحب کرد.


علی نجفی خشرودی

علی نجفی خشرودی از حامیان دولت یازدهم و متمایل به اصلاح‌طلبان با 62 هزار و 896 رأی از حوزه انتخابیه شهرستان بابل به‌عنوان منتخب اول مردم برای نخسین‌بار راهی مجلس شورای اسلامی شد.

وی در حالی در روزهای پایانی از حوزه انتخابیه تهران با تأیید شورای نگهبان راهی حوزه انتخابیه بابل شد که تمامی معادلات دیگر کاندیدا را برهم زد و با کسب قاطعیت آرا شگفتی خلق کرد.

نجفی در حالی به زبان انگلیسی، روسی و ارمنی مسلط است که سابقه سفیر و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قرقیزستان را در کارنامه خود دارد که مردم شهرستان بابل به او اعتماد کردند.


حسین نیازآذری


همت‌الله طاهرنژاد

در این حوزه حسین نیازآذری اصولگرا با 58 هزار و 843 رأی و همت‌الله طاهرنژاد متمایل به اصلاح‌طلب با 55 هزار و 296 رأی باید با یکدیگر برای تصاحب دومین سهمیه کرسی مجلس شورای اسلامی از بابل تلاش کنند.


علی‌اصغر یوسف‌نژاد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد که سابقه دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد در انتخابات مجلس دهم با 116 هزار و 540 رأی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود برای سومین مرتبه راهی بهارستان شد.

یوسف‌نژاد با کسب بیش از 116 هزار رأی توانست به جمع صدتایی‌های مجلس بپیوندد و با رکوردشکنی در تاریخ آرای شهرستان ساری و میاندورود نام خود را ماندگار کند.

وی در حالی سابقه معاون وزیر اقتصاد و دارایی را در کارنامه خود دارد که برای انتخابات مجلس دهم در لیست جبهه اصلاح‌طلبان مازندران قرار داشت.


محمد دامادی

از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود محمد دامادی با 67 هزار و 158 رأی توانست به‌عنوان دومین منتخب مردم راهی بهارستان شود و دومین دوره خود در مجلس شورای اسلامی را تجربه کند.

دامادی یکی از جوان‌ترین کاندیدای مجلس شورای اسلامی به‌شمار می‌رود که با رقابت نزدیک با منصورعلی زارعی توانست یکی از کرسی‌های مجلس دهم را تصاحب کند.

وی عضویت کمیسیون عمران مجلس نهم را در کارنامه خود دارد.


ولی‌الله نانواکناری

ولی‌الله نانواکناری از حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار که در لیست ائتلاف اصولگرایان قرار داشت، با کسب 39 هزار و 319 رأی توانست برای نخستین‌بار راهی بهارستان شود.

نانواکناری که سابقه مشاور عالی شهردار تهران، نماینده فرمانده کل سپاه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فرماندهی انتظامی استان کرمان، رئیس ستاد لشکر 25 کربلا و فرماندهی تیپ و فرماندهی تیپ مستقل هوابرد استان فارس را در کارنامه خود دارد توانست با اعتماد مردم راهی مجلس شورای اسلامی شود و نمایندگی مردم در مجلس را به آلبوم مسئولیت‌های خود اضافه کند.


علی اسماعیلی

از حوزه انتخابیه نور و محمودآباد علی اسماعیلی که گرایش اصلاح‌طلبی دارد با 36 هزار و 891 رأی توانست برای نخستین‌بار حضور در مجلس شورای اسلامی را تجربه کند.

اسماعیلی که در انتخابات مجلس هشتم نتوانست از پس ناطق نوری برآید در انتخابات مجلس دهم توانست بر عبدالوحید فیاضی غلبه کند و نخستین‌بار بر کرسی مجلس شورای اسلامی تکیه زند.

وی سابقه استاد دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر در کارنامه خود دارد و با رأی اعتماد مردم یکی از کرسی‌های مجلس دهم را تصاحب کرد.


مجلس شورای اسلامی

به گزارش فارس، در اختیار گرفتن کرسی سبز بهارستان از سوی نامزدهای اصولگرا و اصلاح‌طلب، فضای سیاسی مازندران را از لحاظ تنوع در سلایق سیاسی در وزنه متعادل قرار داد و همه وکلای ملت باید در کنار تعهد به وعده‌های انتخاباتی با یکدیگر تعامل سازنده در جهت پیشرفت کشور و استان مازندران داشته باشند.

----------------------------

گزارش از: صاحب نجفی

----------------------------


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 10 اسفند 1394
البته فراموش نشود نانوا کناری در لیست اصلاح طلبان هم قرارداشت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.